tiistai 9. heinäkuuta 2013

Matkakuumeeseen helpotusta

Selailin kalenteria ja tajusin, ettei mulla ole vapaata viikonloppua tiedossa enää koko kesänä. Jos olen viikonlopun "normityöstä" vapaalla niin sitten vietän sen kuitenkin keikoilla.   

Se on meidän vuorotyöläisten kohdalla sekä hyvä että huono puoli; useimmat ahertaa arjet odottaen aina viikonloppua ja viikonloppuna sitten nautitaan kun taas me vuorotyöläiset voidaan tehdä töitä viikonloput, mutta nauttia arkivapaista. Joskus on tosin vaikea sovittaa aikatauluja yhteen muiden kanssa, mutta sekin on vaan järjestelykysymys useasti. 
Aaltojen kohina, tuulen laulu ja merimaisemat, mitä kauneimmat, siivittivät mun kesäpäivän palasta.
Kun tietää, että edessäpäin odottaa lämpöä, hyvää ruokaa, uimista ja hyvä seura, niin sillähän porskuttaa koko kesän helposti. Ja voihan kesästä nauttia pienin annoksinkin, jos ei lomaa ole! Itse, viikonloppuna, yövuorosta heränneenä lähdin viideltä uimarannalle Mansikkasaareen, jossa vietin yhden pienen palasen kesääni. Aaltojen kohina, tuulen laulu ja merimaisemat, mitä kauneimmat, siivittivät mun kesäpäivän palasta.
Mansikkasaari, "Mansis"
  Tärkeintä mulle henkilökohtaisesti lomassa on se, ettei tarvitse miettiä mitään työ-, koulu tai musajuttuja.
Aion järjestääkin asiani siten, ettei mulla ole mielessä yhtään asiaa "to do"- listalta mielessäni. 

Mutta mikä odottaakaan kesän lopussa? Barcelona! Menen sinne ihanan ystäväni kanssa viikoksi elokuun lopulla! Meillä oli ollut puhetta, että olisi ihana lähteä jonnekin lämpimään. "Mä oon aina halunnut mennä Barcelonaan!" "Niin mäkin!"
Molemmilla tuli ensimmäisenä mieleen Barcelona, mikä yhteensattuma! Vielä kun saatiin sattumalta neljän tähden kylpylähotelli aamupaloineen ja kuljetuksineen hyvään hintaan niin it was a deal.
Ja itseasiassa kyseessä olikin diili. Nimittäin groupon-diili. Oon tosin kuullut, että erilaisten diilien kautta on ollut ihmisillä paljon hankaluuksia; ei olla saatu sitä huonetta mikä diilissä oli sovittu ja muuta ärsyttävää. Mutta ainakin mun kanssa sähköposteja vaihteli ammattitaitoisen kuuloinen ja asiallinen hotellivirkailija, jonka kanssa on nyt sovittuna kaikki huoneen asiat selviksi. Finnairin kautta saatiin tarjoushintaiset lennotkin, joten enää tarvitsee vain odottaa lomaa.

Nyt vaan kaikille koko kesän töitä tekeville kannustuksen sanaset:  Nauttikaa kesästä, vaikka ihan pienissä palasissa, nähkää ystäviä ja tehkää asioita mitkä piristää!:)

Ei kommentteja: