perjantai 10. kesäkuuta 2011

Sitruunaa Hollywoodin tapaan

 
"Keulahahmo"


Lemon Detox,Master Cleance, suomeksi paremmin tunnettu vaahterapalmusiirappi- tai sitruuna-siirappipaasto.

Aloitin kyseisen paaston keskiviikko- iltana, juomalla yhden lasin kyseistä juomaa. Nyt on jo siis toinen päivä, ja olo on tällä hetkellä ihan mainio!

Ei ehkä parhaimmat päivät aloittaa kyseinen paasto, koska aurinko posottaa sata lasissa taivaalta, mutta omaa kroppaa kuunnellen uskon selviäväni tästä hengissä. :)

Eilen, eli torstaina, oli siis ensimmäinen aamuni paastossa. Aamulla oli ihan karmee nälkä, mutta tuo juoma auttoi nälän pois.

Otin uimarannalle mukaan kaksi pullollista vettä ja yhden pullollisen tota litkua. Join melkein kaiken sen rannalla ollessani, joten ei tullut heikko olo.
Kävin uimassa kolme kertaa! :)

Kauheinta oli katsella, kun ihmiset söi eväitään. Suurimmalla osalla oli eväinä epäterveellistä, kuten sipsiä, karkkia, ja yhdellä jopa Hese-ruokaa. Ei mun sellaisia tehnyt mieli, hyi ei todellakaan, vaan kaikkea melko terveellistä kuten paprikaa, pepperonia, pinaattikeittoa, kurkkua ja juustoa. Mun on siis tehnyt mieli vaan tavallista ruokaa, arkipäivän perusjuttuja.

Kannan mukanani kaikkialla pilttiä, jos yhtäkkiä tulisikin ylitsepääsemättömän huono olo. Mulla on taipumusta migreeniin, ja yksi syy, miksi se usein myös tulee, on epämääräinen ruokavalio ja nälkä. Syön mielestäni pääsääntöisesti terveellisesti ja hyvin, mutta joskus kiireessä en ehdi syödä tarpeeksi, niin migreeni saattaa iskeä. Mutta, en aio kiduttaa itseäni, vaan jos kroppa sanoo lopeta, niin aion kyllä lopettaa!

Pahin koko eilispäivästä oli se, kun äiti oli tehnyt kinkkupiirakkaa! Se on mun suurinta herkkua, mutta tällä kertaa tyydyin vaan katselemaan ja haistelemaan sitä:D Eikä yhtään auttanut, että isoveljeni kiusasi mua syömällä sitä ison palan mun naaman edessä ja kehuvan kuinka hyvää se on.
<3<3<3<3    
Huijaan ihan pikkusen paastossani, kun syön vesimeloonia, jonka isäni oli mulle ostanut. Välillä tulee heikko olo, että saan siitä huimasti piristettä. Sehän on lähestulkoon vettä. Tällaisina kuumina päivinä on muutenkin heikko olo ilman paastoja, mutta saati sitten kun juo pelkästään jotain ihme litkua... :)
Litkua ja vesimeloonia!
Torstai-illan päätin vaan olla ja löhötä, kun en oikein jaksanut tehdä mitään. Ruoka oli liikaa mielessä:D Aikaa on huomattavasti enemmän, kun ei tarvi tehdä ruokaa tai syödä sitä. Ruokaa miettiessä aikani kuluu kyllä! :)
Meidän koirakin oli löhöilyfiiliksellä myötätunnosta mua kohtaan:)


Moni varmasti ihmettelee sitä, miksi mä olen paastolla, ja miksi laihdutan, kun olen hoikahko jo muutenkin? No, laihdutuksesta ei ole kysymys. Olen koko kevään mennyt ympäri Suomea, ja syönyt sen ,mitä löytänyt, eli kevät on mennyt aikalailla pikaruokaa napostellessa. Pääsykokeisiin eväiksi olen ottanut jonkun esim. limsaa, karjalanpiirakkaa, suklaata jne. Näin kesän alussa olisi ihana päästä aloittamaan kaikki puhtaalta pöydältä, ja sellainen "pömppis"- fiilis olisi tiessään.

Tuo "litku"  on oikeasti aika hyvää, mutta pidemmällä tähtäimellä se varmasti rupeaisi etomaan. Myös sitruunan happamuus voi pilata hampaat, joten hyvä suuhygienia on tärkeää paaston aikana.

Perjantai, sekin meni jo. Tänään, uskokaa tai älkää, olen ollut koko päivän sisällä! Tein kaikkia rästihommia sisällä, eikä mua itseasiassa hiukonutkaan lähteä tonne ulos hikoilemaan. Kävin kuitenkin hetken näiden neljän seinän ulkopuolella, kun menin ostamaan lisää "litkutavaraa". Sain yllättävän pahoja katseita eräiltä minua vanhemmilta naisilta, kun taisivat tajuta, miksi ostan sitruunaa ja siirappia. Oletetaan heti, että kyseessä on laihdutuskuuri. Eiköhän sitä pääsisi helpommallakin, jos haluaisi oikeasti laihduttaa?

Tässä vielä illan ratoksi kuuntelemista teille! :) Tein coverin youtube/subject- tuttuni Henrin kanssa Olavi Uusivirran ja Anna Järvisen kappaleesta "nuori ja kaunis".



Kivaa viikonloppua! :)

Ei kommentteja: