lauantai 4. kesäkuuta 2011

Pub- pianisti ja maailmanvalloittaja

Ensinnäkin, pahoittelut hiljaisuudestani. Viikon kuluessa olen matkustellut Vaasasta jyväskylään ja jyväskylästä Tampereelle, ja sieltä Vaasaan.

Jyväskylässä olin varhaismusiikinkasvatuksen pääsykokeissa. Kokeet meni melkosen hyvin, ja tutustuin myös uusiin kivoihin ihmisiin. Hanna- nimisen ihmisen kanssa vietin lähes koko päivän ja tuntuikin, että olisin tuntenut hänet jo vuosien ajan. Käytiin pääsykokeiden välissä yhdessä syömässä ja mentiin myös kahville ennen meidän junan lähtöä. Junamatkallekin sain Hannan seuraksi, kun se meni samaan suuntaan junalla kuin minä.

Tampereelle lähdin sitten maanantaina neljän jälkeisellä junalla. Sisko ja "sen mies" sai musta seuraa kokonaiseksi 5 päiväksi, kun menin niiden nurkkiin oleilemaan. Minä kyllä asun Tampereella, mutta en sitten kuitenkaan viitsinyt mennä alivuokralaisen viekkuun nukkumaan:)

Keskiviikon koe Tampereella meni melko hyvin. Tuntui, että koulun henkilökunta tykkäsi musta. Ainut, mikä jäi vaivaamaan, oli tämä iki-ihana sävelhapuilu ja teoria. Se on antanut mulle suurta päänvaivaa, vaikkakin oon siinä kehittynyt huomattavasti.

Helatorstain sain viettää siskon ja "sen miehen" kera. Tehtiin YLIhyvää pizzaa ja hengailtiin. Kuitenkaan täysin "lomafiiliksiin" en päässyt, sillä seuraavan päivän koe muistutti kokoajan mielessäni. Ja tämä koe kun on kaikista tärkein, joten täytyi saada kaikki 150% itsestäni irti.

Kuten huomasitte, lähdin kotoa jo sunnuntaina, joten pianoa minulla ei ollut käytössä koko viikkona. Tärkeinpään kokeeseen sain valmisteltavaa materiaalia pianolle, joten oli suhteellisen tärkeetä päästä treenaamaan kyseistä kappaletta edes hiukan. Siispä suuntana pub! Kun päästiin Kuppila Kulmaan, niin siellä olikin viikottainen pubivisa, joten jouduttiin osallistumaan siihen. :D

Kuvat ei ole otettu pubi-illasta, vaan toin tän tähän, jotta visualisoiminen olisi helpompaa:)

Visan jälkeen meninkin vaivihkaa soittamaan pubissa sijaitsevaa pianoa. Pääsykoekappale oli tahallaan ärsyttävä ja dissonoiva, joten ei mitään kaunista kuunneltavaa. Ehdin pari kertaa soittamaan sen läpi, kun alkoikin toivelauluilta, ja soittajana oli näköjään minä. Laulettiin Tiiun ja Auskin kanssa sitten eri biisejä, ja huomasinkin ihmetyksekseni osaavani soittaa korvakuulolta näitä biisejä.

Pääsykokeet meni perjantaina hyvin. Sain vielä samana päivänä puhelun klo 16.15, jossa mukava setä kertoi mulle, että pääsin toiseen vaiheeseen, JIHUU!!! :) Maanantaina on sitten viimeinen pääsykoe, ah kyllä tätä päivää on odotettu! :)

Tänään aion kaverin luokse leffailtaan, mutta ennen sitä täytyy vähän laulaa ja näytellä. :)
 
Kivaa viikonloppua, ja onnea kaikille valmistuneille!! :)


- Ensi viikosta taas vähän ahkerampaa postausta, lupaan.

1 kommentti: