perjantai 27. toukokuuta 2011

Poppia, jazzia ja rasismia

Heissuli vei! :)
Olin eilen torstaina pääsykokeissa Helsingissä. Tuntuu, etten muusta teille kerrokaan, kun pääsykokeista. Totuushan kyllä on, että eihän mun elämä ole sisältänyt lähiaikoina muutakaan :)


Menin Heidin luokse keskiviikko- iltana. Junalla matkasin, ja matka sujui teoriaa päntätessä. Aika kului nopeasti, ja luin kokonaisen yhden teoriakirjan matkalla. Heidi tuli mua vastalle Pasilaan, ja käveltiin sieltä kaupan kautta Heidin luo. Tehtiin Nacho- gratiinia ja puhuttiin hömppää myöhään yöhön.


Aamulla Heidi keitti mulle ihanaa kaneli- kahvia! Mun uusi herkkujuoma, vaikken oikeasti kahvia juokaan. Heidin majatalo on täyden palvelun talo, koska Heidi saattoi mut pääsykoepaikalle, kiitti Heidiii:)


Pääsykokeet meni hyvin, alkuvaikeuksista huolimatta. Olin vahingossa sekoillut itseni väärälle puolelle taloa, ja ihmettelinkin, miksi täällä on niin hiljaista.. Onneksi hoksasin ajoissa olevani väärässä mestassa, joten löysin ajoissa perille ja jouduin vielä odottelemaankin arvioijia jonkin aikaa. Ääntä en ollut avannut yhtään, mutta kyllä koin olevani kuitenkin "vedossa" koetilanteessa. Arvioijat huokasi ja teki sanoivat "aaaaw" , kun aloin laulamaan ensimmäistä biisiä. Teoriakoe oli tosi helppo, säveltapailusta puhumattakaan. Koko henkilökunta oli TODELLA rento meininki ja sen vuoksi voinkin todeta, että tuolla voisin kuvitella hyvinkin opiskelevani:)

Onni suosi mua kerrankin(tai sitten sukunimeni alkukirjain, hehee... :D), koska kokeet oli mun osalta loppu jo ennen kahtatoista. Mentiin Heidin ja Mirvan ( ex-kämppikseni slash ex-luokkakaverini slash kaverini) kanssa syömään Rossoon. Ruoka oli hyvää ja seura mitä parhain:)

Rasistin seurassa kohti Seinäjokea

Junamatka oli "mitä parhain". Päädyin luokkaretkiryhmän kanssa samaan vaunuun, ja esittäminen poikien ja tyttöjen kesken oli huipussaan. Mua ei kyseinen touhu kauheasti haitannut, lähinnä nauratti ja menipäs matka Seinäjoelle asti melko sutkakkaasti heitä kuunnellessa. :)

Sain istua Tikkurilaan asti yksin, mutta sitten sainkin viereeni viinalta haisevan miekkosen.

Luokkaretkeläisten opettaja oli äärimmäisen "clicheinen" homoseksuaali. Mielestäni vaikutti hyvinkin hurmaavalta herralta. Kyseinen opettaja innostui äärimmäisyyksiin suitsukkeista, jotka luokan tytöt oli ostanut. " Voi Ehaanaa, tuollaisia täytyykin hankkia!"

Viinalta haiseva miekkonen ei sitten ollutkaan ihan samaa mieltä kanssani tästä hurmaavasta herrasta.
Viinamies: "Ootko nää samaa porukkaa noiden kanssa?"
Minä: "Eeen. Ihan itekseni oon"
Viinamies: " Toi punapaitanen mies, niin se on sellanen...Homo"
Minä: "Aijaa."
Viinamies: "Joo! Mietin kauan, miks se on tutun näkönen. Se oli töissä yhdessä ravintolassa. Tajusin, et se on se Vitun kusipää."
Minä: "Aha."


Viinamies huuteli jatkuvasti epämääräisiä ääniä ja matki aina, kun tämä "vitun kusipää" kommentoi jollekin oppilaistaan jotain. Hän huokaili ja katsoi tätä miesopettajaa. Jos katse olisi voinut tappaa, niin miesopettaja olisi jo tuhkana. =) Kaikkien onneksi minä istuin näiden kahden riitapukarin välissä, ettei tämä viinamies kyennyt esimerkiksi tönimään, lyömään tms. tätä miesopettajaa. En sitten tosiaan tiedä, oliko viinamiehellä oikeasti jotain syytäkin vihata tätä miesopettajaa, vai oliko hän vain asennevammainen.

Itse kun hyväksyn erilaiset ihmiset ja se on mielestäni rikkaus, joten päätin olla kommentoimasta yhtään mihinkään. Kun poistuin junasta, teki mieli sanoa pari valittua sanaa tälle asennevammalle, mutta pidin suuni kiinni.
~ Toivottavasti heidän matkansa samassa vaunussa Ouluun asti sujui mukavasti! :)

Kolmea viimeistä viedään, joten suuntaan taas tästä reenailemaan. Lisäsin eilen videon youtubeen. Video on kuvattu Oriveden opiston viimeisestä konsertista, jossa lauloin Emma salokosken Veden alla.


HYVÄÄ VIIKONLOPPUA! :)

2 kommenttia:

Miisa kirjoitti...

Moi Siru! Aattelin vaan ilmoittaa, että musta tuli juurikin sun blogikollega;) Heha. Käy tsekkailee, terv. blogisi lukija !
-Miisa

Siru kirjoitti...

Hei huippua Miisulii!:) Täytyypäs käydä tsekkailees sun blogia, ja katsotaan tuleekos mustakin sun blogin lukija ;)
//: Siru