sunnuntai 1. toukokuuta 2011

Risuja vai ruusuja?

 Palkitaanko mun vuoden uurastus ja saan sen mitä haluan. Nimittäin opiskelupaikka musiikin alalta. Olen kolme vuotta sitten hakenut musiikkia opiskelemaan, mutta paikka jäi tuolloin saamatta, koska teoreettinen tietämykseni musiikista oli puutteellinen. Silloin päätin, etten halua opiskella musiikkia, vaan että esiintyisin ja tekisin musiikkia tietysti koko ajan. Tuolloin ehkä ajattelin, että pitää olla "oikea ammatti" musiikin lisäksi. Olen TODELLA tyytyväinen siitä, että päätin opiskella itselleni tällaisen "oikean ammatin", koska nyt on varmempi olo tulevaisuuden suhteen.

Tie Orivedelle..
 
Mun päätös Oriveden opistolle opiskelemaan lähdöstä ei ollut mikään monen kuukauden pohdinnan tulos, vaan päätös tuli itseasiassa parissa tunnissa. :) En ollut vielä valmis työelämään, joten päätös tuntui sillä hetkellä oikealta.

Kaverini pikkusisko oli hakenut Oriveden opistolle, ja lueskelin sitten mielenkiinnon vuoksi, että minne tämä on menossa mahdollisesti opiskelemaan. Oriveden opiston nettisivustot vakuuttivat mut niin, että siitä hetkestä päätin lähettää hakemukseni. Läpäisin pääsykokeet, joten sisällä oltiin!

Vanhat mietteeni musiikin opiskelusta muuttui täysin, sillä nyt olen sataprosenttisen varma, että haluan opiskella musiikkia! Vuosi Orivedellä ei ole tuntunut opiskelulta, vaikka se onkin välillä tuottanut suurta päänvaivaa:) En aio kuitenkaan jättää sosiaali- ja terveysalaa; Sitä aion opiskella vielä ehdottomasti myöhemmin!

Vuosi on ollut aika soopaamista paikasta toiseen, koska arjet asun Orivedellä, mutta viikonloput Tampereella, ja lisäksi matkustelen töiden, keikkojen ja muiden musiikkijuttujen takia paljon. Opistosta on ollut enemmän kuin suuri hyöty; Olen oppinut paljon teoriaa ja historiaa, ja oon päässyt soittamaan eri soittimia. Lisäksi olen saanut tutustua moniin eri musiikkikulttuureihin ja tyyleihin.

Pääsykoerumba: Pääsykoerumba alkoi tämän viikon torstaina! Ensimmäisenä vuorossa oli Jyväskylän konservatorio sekä Palmgren konservatorio Porissa. Nämä kaksi eivät ole mun listalla ihan kärjessä, mutta vaikuttivat silti ihan kelpo paikoilta opiskella. Kokeet meni ihan hyvin, vaikkakin varmasti alkukankeutta oli havaittavissa näin rumban alkuvaiheilla. Ehkäpä rutiini vahvistuu, ja osaan tehdä nappisuorituksen sitten myöhemmissä pääsykokeissa! :)

Choices, choises.

Mikäli pääsen jonnekin kouluun sisälle, ei se kuitenkaan tarkoita, että olisin automaattisesti ottamassa paikan vastaan. En pysty tekemään päätöstä samalta seisomalta, sillä "ulkomusiikillisista tekijöistä" johtuen (kuten luokkalaiseni ihanasti on ilmaissut) mun täytyy miettiä sata kertaa, ennenkuin pystyn tekemään päätöksen. "Yrittänyttä ei laiteta", kuten tavataan sanoa, joten haen nyt ja murehdin myöhemmin:)

Ulkomusiikillinen tekijäni <3
love.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Mur mur murmeli.